donderdag 22 juli 2010

Dag 5: Helemaal niks gedaan (behalve uitslapen, shoppen, zwembadderen, zonnen en eten)

Beste volgers,

Vandaag moeten we jullie helaas teleurstellen. Dit keer geen mooie geschiedenisbeelden, maar vandaag hebben we een heuse rustdag beleefd. Na 3 volle dagen wandelen was het dan eindelijk zover. Genieten van het prachtige hotel in Rome. We besloten vandaag maar eens lekker uit te slapen in ons heerlijke kingsize bed, en daarna uitgebreid van ons ontbijtje te genieten.

Vervolgens besloten we toch maar weer een stukje te gaan wandelen. Dit keer echter niet om wat moois te zien, maar om de cultuur van het shoppen op te snuiven. Hierbij zijn we niet verder gekomen dan 1 km rondom het hotel. Hier heb je allemaal winkeltjes waar de Italianen zelf hun kleren kopen. Van maatpakken tot lakschoenen en van jurkjes tot lingerie. Sabine moest weer shoppen, we zijn natuurlijk niet anders van haar gewend!
Onderweg kwam ik ook nog een winkeltje tegen met een paar echte Italiaanse polo’s, dus deze maar meegenomen. Sabine had nog echte Italiaanse lingerie gevonden en een prachtig horloge. Na weer terug gelopen te zijn naar het hotel, besloten we een heerlijke duik te nemen in het verkoelende zwembad. Hier hebben we de rest van de middag doorgebracht op heerlijke ligstoelen (jaja, echt alles aan dit hotel is perfect! Dus wil je naar Rome, H10 Roma is jullie bestemming!). Met een goed boek en tijdschrift was de middag goed door te komen. Na een duik (van de zovelen) besloot Sabine eens op haar horloge te kijken hoelaat het was, echter was deze helemaal dood! Blijkbaar kon deze toch niet zo goed tegen water als dat ze dacht. Dit was dus een grote miskoop (5 euro!)

Rond half 8 besloten we maar richting een eetgelegenheid te gaan, aangezien onze magen toch een keer gevuld moeten worden. Dit keer besloten we richting de andere kant te lopen dan we normaal doen. Hier kwamen we echter het ene restaurant na de andere pizzeria tegen. Bij een chique restaurant besloten we maar eens op de menukaart te kijken. Hé hier kun je pizza’s krijgen, en laten we daar nu net zin in hebben (Sabine wilde graag een echte Italiaanse pizza, de vorige vond ze niet Italiaans genoeg). Na hier een heerlijk 4 gangen diner met als hoofdgerecht pizza gegeten te hebben besloten we maar weer richting de kamer te gaan. Het was inmiddels al half 10, en het begon al wat donker te worden. Oja het was nog wel goed warm, de temperatuur daalt hier amper ’s avonds, dus we zijn blij met een kamer met goede airconditioning! Nu even snel dit verhaaltje schrijven en dan naar bed, want morgen vroeg op aangezien we al om 10 uur op het vliegveld moeten zijn. De ervaring van de transfer van vliegveld naar hotel was niet al te best qua tijd, dus nu hebben we een redelijke marge ingebouwd. Om 11:55 vliegen we naar Eindhoven en we landen rond 14:00uur weer.
Dus dit is waarschijnlijk onze laatste blogpost. Als we nog eventueel zin hebben zetten we morgen nog wel wat neer over de terugreis, maar dat kan ik nu alvast voorspellen wat er in zal staan. De bus/metro/bus reis naar het vliegveld duurde langer dan verwacht. Daardoor missen we bijna het vliegtuig. Gelukkig had het vliegtuig 2 uur vertraging, waardoor we nog net het vliegtuig haalde. En we gelukkig weer Nederland in mochten. Of het daadwerkelijk zo afloopt, zul je nog wel van ons horen.

Bedankt voor het lezen van de blog en voor alle reacties. Het is echt heel leuk om deze te lezen!

Wij gaan er nog even een gezellig kort avondje van maken, en morgenochtend nemen we afscheid van het prachtige Rome! Het was zeker de moeite waard om dit een keer gezien te hebben.

Tot ziens weer in Nederland.

Groetjes Siemen & Sabine
Oja, jullie zullen wel denken, waar zijn die foto’s nu? Nou daar kunnen we kort en krachtig over zijn. We hebben welgeteld 5 foto’s gemaakt en dit vind ik niet de moeite om deze er vanavond nog op te zetten. Deze zullen we er morgen wel bij de andere foto’s van de terugreis zetten zodat jullie toch nog een ideetje krijgen van wat we vandaag gedaan hebben (gewoonweg niks)

1. Dank je wel voor het bezichtigen van de mooie stad Rome. Ik heb genoten van jullie foto's. Een goede terugreis en tot de volgende blog! :)
    Groetjes, Jeanny

2. laat wel even weten of je het vliegtuig gemist hebt dan hoef ik mij niet te haasten naar Eindhoven :) Het was inderdaad genieten van jullie verhalen en foto's en we zullen maar zeggen tot vanmiddag ca 14.30u
    gr wilma(ma)

3. Stelletje luierikken, je tijd verdoen met aan het zwembad liggen en te "S-en".
    Al met al toch een hele leuke vakantie. Jullie zullen er nog regelmatig aan terugdenken.
    Fijne terugreis en tot straks.