zondag 18 juli 2010

Dag 1: De Heenreis

Hallo Allemaal,

Hier ons eerste berichtje vanuit Rome. Na een lange reis zijn we gelukkig inmiddels al weer een paar uur in ons hotel.

imageDe reis begon toen we vanmiddag door mijn ouders (ouders Sabine) werden afgezet op Eindhoven Airport. We waren op tijd op het vliegveld aangekomen. Bij aankomst zijn we gelijk naar de incheck balie gelopen. Er stond een kleine rij, hier moesten we aansluiten omdat ik een koffer bij me had die moest worden ingecheckt. Dit alles verliep zonder problemen, ook door de douane heengaan was zo gepiept. We moesten onze zakken leegmaken en ik moest mijn hoedje afzetten. Verder kon ik wonderbaarlijk met al mijn sieraden gewoon door de metaaldetectie-poort heen. Siemen mocht zijn schoenen nog even uittrekken en toen zat dat er ook weer op. Na eerst nog even een rondje gemaakt te hebben op eindhoven airport besloten we een plekje op een bank te zoeken. Siemen had een lekker flesje drinken voor ons gehaald en na lang wachten konden we naar het vliegtuig.

imageNa een kleine vertraging (10 minuten) vertrokken we eindelijk richting Rome. Na een vlucht van ongeveer 2 uur kwamen we om kwart voor 5 aan op Ciampino airport. Na de koffer opgehaald te hebben besloten we een bus te pakken naar het dichtstbijzijnde treinstation om zo de trein richting centraal station Rome (Termini) te nemen. Echter bleek dit makkelijker gedacht dan gedaan. Eenmaal aangekomen op het station, was het even flink zoeken welk spoor we moesten hebben richting Termini. Beeldschermen werkte maar half, en gaven verkeerde informatie. Na navragen werd eindelijk duidelijk welke trein we moesten hebben.

imageAangekomen in Termini moesten we onze Roma-pass ophalen. Hiermee kunnen we 3 dagen onbeperkt reizen en 2 musea bezoeken.  Dit bleek ook makkelijker gezegd dan gedaan, want het station is vele malen groter dan Utrecht. Dus dit leverde een hoop gezoek op. Nadat we dit hadden gevonden, besloten we alvast een treinkaartje te kopen om bij het hotel uit te komen. En ook hier ging het allemaal niet probleemloos. We probeerden een briefje van 20 euro in de automaat te doen, wat het apparaat aangaf te accepteren, kregen we helaas geen wisselgeld terug, maar een mooi papiertje met 19,10 euro tegoed erop. Dus wij weer opzoek naar een informatiebalie om het geld terug te krijgen. Ondertussen hadden we enorme dorst en een beetje honger (het was hier zo’n 37 graden!).  Snel even een MacDonalds opgezocht en hier de grootste beker drinken gehaald (was helaas maar 0,5 l , desondanks ging het er goed in!). Na veel gezoek eindelijk een trein gevonden die naar het hotel ging. En vervolgens hebben we nog zo’n 15 minuten gelopen naar het hotel. Dit was veel sjouwen met de koffers.

imageEenmaal aangekomen bij het hotel bleek het allemaal de moeite waard te zijn. Zodra we de deuren binnen kwamen kwam de koele lucht ons tegemoet. Na een klantvriendelijk ontvangst gingen we naar onze kamer.  Deze ziet echt echt heel chique en modern uit! Van alle gemakken voorzien zegt men dan. Ook het bed is heerlijk (heel groot), en de douche werkt goed (harde straal met eventuele massagestand!). Daarna even genoten in de bar van een biertje/wijntje/schaaltje chips, en alvast de route voor morgen voorbereid te hebben, besloten we maar te gaan slapen.

Weltrusten en tot morgen.

Oja, bij het douchen werd de badkamer een beetje vochtig, en er hing zo’n mooi touwtje aan de muur, dus besloot ik (Siemen) hier maar een paar keer aan te trekken. Er gebeurde helaas niet zoveel. Na 1 minuut ging opeens de telefoon over op onze kamer. Sabine durfde natuurlijk weer niet op te nemen, dus besloot ik dit maar te doen. Het was de receptie van het hotel met de mededeling of alles in orde was, aangezien het alarm afgegaan was. Na gezegd te hebben dat we dachten dat dit voor de afzuiging was, moest hij ook wel een beetje lachen. Gelukkig mochten we in het hotel blijven en kunnen we nu heerlijk slapen.

1. Wat een avontuur om op de plaats van bestemming te komen! Hebben jullie het geld nog terug gekregen? Misschien stond die berg wel in Zwitserland. Leuk die luchtfoto van Rome. Als jullie elke dag uitgeput terug in het hotel komen krijg je meteen weer energie van de luxe die er is. Siemen weet je nu hoe je de badkamer moet ontwasemen of is dat niet verteld.
    gr. en tot mails.
    Wilma(ma)

PS niet meer aan DAT touwtje trekken want dan komen misschien de hulptroepen

2. Hallo, hier ben ik weer......
    Wat een gedoe om in een hotel te komen. Ondanks alle electronische hulpmiddelen van tegenwoordig ;).
    Het hotel ziet er goed uit. Als het ontbijt ook zo verzorgt eruit ziet, mag je zeker niet klagen.
    Veel plezier de komende dagen en doe al die Italianen maar de groeten van mij.
    Voor straks, welterusten en morgen gezond weer op!